Hållbarhetshjälte - tjäna pengar till klassen, laget och föreningen med hög förtjänst!

Med Hållbarhetshjälte har ni möjlighet att tjäna riktigt bra samtidigt som ni gör en hållbar skillnad. Genom att sälja vår Hållbarhetshumla ger ni era kunder möjlighet att stötta er samtidigt som de bidrar till olika hållbara ändamål. Vårt mål är att erbjuda något som är värdefullt för alla och som ger både er som säljer och de som köper en riktig feel good-känsla. 

Vi anser att konsumtionen i världen och särskilt i vårt samhälle här i Sverige är alldeles för hög och på sikt ett mycket stort problem då det nyttjar värdefulla resurser som belastar både klimat och miljö negativt. Allt som produceras och konsumeras påverkar och gör ett globalt avtryck. 
Vår produkt tillför ingen ökad konsumtion och belastar inte heller vår gemensamma tillvaro. Det vi i stället gör är att arbeta åt andra hållet genom att förutom minskad konsumtion även hjälper till där det verkligen behövs och man kan säga att det blir en ”dubbel positiv effekt”. Med Hållbarhetshumlan bidrar era köpare till flera olika hållbara ändamål där miljö och klimat, biologisk mångfald, motverkande av utanförskap och ohälsa, djurs rättigheter och välmående är bland de främsta. 

Registrera er redan idag och börja tjäna pengar samtidigt som ni gör en värdefull skillnad.
Er insats är viktig! 

Så här går det till

Registrera er

Registrera er via knappen ”starta försäljning” som ni finner i menyfältet. och fyll i vårt registreringsformulär. I formuläret anger er kontaktperson vilka ni är, era kontaktuppgifter samt annan information vi behöver för att lägga in er som kund hos Hållbarhetshjälte.

Tänk på att er kontaktperson måste vara minst 18 år, d.v.s. myndig!

Inom några dagar mottar er kontaktperson inloggningsuppgifter till ”mina sidor” där ni finner ert gemesamma säljmaterial samt instruktioner kring hur ni ska gå till väga när ni säljer.

Eftersom vi jobbar med hållbarhet och värnar om miljön så använder vi oss inte av tryckt material i någon form.

Börja sälja

Sätt upp ett gemensamt mål och börja sälja. Följ anvisningarna på ”mina sidor” och använd det digitala säljformuläret som ni antingen kan dela med kunden då ni möter denna eller dela via era sociala medier för större spridning.

Kunden fyller själv i säljformuläret på sin egen mobila enhet och väljer hur många Hållbarhetshumlor hen önskar köpa. Minsta antal är 1st vilket motsvarar 50kr. Givetvis kan kunden välja ett större antal om så önskas. 
Betalningen sker antingen via swish som går direkt till er kontaktperson eller kontant till säljaren om så önskas. Kontaktpersonen ansvarar för att samla in alla kontanter vid avslut.

Eftersom vår produkt är helt digital slipper ni ta emot varor och dela ut dessa. Smidigt och enkelt både för er och kunden!

Hållbarhetshumlan och intyget skickas till kunden via e-post vid säljperiodens avslut vilket sköts helt från Hållbarhetshjältes sida. Ni behöver alltså inte göra något mer gentemot kunden.

Avslut

När ni är klara med er försäljning gör vi en avstämning kring hur det har gått. Ni får då en sammanställning av er totala försäljning, hur stort belopp ni får behålla och hur mycket som samlats in till våra förmånstagare. Ni ansvarar sedan för att betala ut bidragsbeloppen till dessa. Givetvis summerar vi de olika bidragsbeloppen så det ska vara tydligt och smidigt för er samt bifogar betalningsanvisningar till varje mottagare.

I er sammanställning får ni också en översikt av varje deltagares enskilda försäljning och hur mycket som betalats via swish respektive kontanter så det blir enkelt för kontaktpersonen att samla in.

Slutligen skickar vi en faktura avseende Hållbarhetshjältes del av försäljningen till kontaktpersonen som sedan har 30 dagar på sig att betala denna.

Ni får i samband med detta också ett publiceringsmaterial som ni kan dela på era olika forum och sociala medier för att visa er fina insats.

Kontaktperson

För att kunna genomföra en försäljning behöver ni en myndig kontaktperson som har huvudansvar. Merparten av försäljningen kommer göras med hjälp av swishinbetalningar och kontaktpersonen blir mottagare av dessa. I slutet av säljperioden gör vi en sammanställning där ni får uppgifter om hur mycket ni samlat in via swish respektive kontanter så ni får en god överblick gällande er totala försäljning samt vilka olika välgörande ändamål som ska ta del av själva bidragsdelen. 

Sammanställningen skickas till kontaktpersonens angivna e-postadress och den säljande gruppen har sedan till uppgift att fördela bidragsdelen till de olika välgörande ändamålen. Huvudansvaret för att detta genomförs åligger kontaktpersonen. Kontaktpersonen blir också mottagare av slutfakturan som avser Hållbarhetshjältes del av försäljningen och ansvarar för att denna betalas.