Lätt att komma igång och enkelt att sälja!
Med Hållbarhetshjälte har ni möjlighet att tjäna riktigt bra samtidigt som ni gör en hållbar skillnad. Genom att sälja vårt mineralvatten, från hälsokällan Sätra Brunn, ger ni era kunder möjlighet att stötta er samtidigt som de bidrar till olika hållbara ändamål. Vårt mål är att erbjuda hållbara, attraktiva och lättsålda produkter som passar alla och som ger både er som säljer och de som köper en riktig feel good-känsla. Med våra produkter bidrar era köpare till flera olika hållbara ändamål där miljö och klimat, biologisk mångfald, motverkande av utanförskap och ohälsa, djurs rättigheter och välmående är bland de främsta.
Registrera er redan idag och börja tjäna pengar samtidigt som ni gör en värdefull skillnad.
Er insats är viktig!
Så här går det till
Registrera er
Utse en kontaktperson som registrerar er grupp via knappen ”sälj med oss”. Kontaktpersonen fyller sedan i vårt registreringsformulär där hen anger vilka ni är, era kontaktuppgifter samt annan information vi behöver för att lägga in er som kund hos Hållbarhetshjälte.
Tänk på att er kontaktperson måste vara minst 18 år, d.v.s. myndig!
Därefter skickar vi ett paket med säljmaterial till er kontaktperson. I paketet finner ni ett välkomstbrev med information om hur försäljningen går till och säljkataloger till alla gruppmedlemmar så ni snabbt och enkelt kan komma igång.
Börja sälja
Sätt upp ett gemensamt mål och börja sälja. Följ anvisningarna i ert välkomstbrev och använd era säljkataloger när ni träffar era kunder för att göra er försäljning smidig och enkel.
När en gruppmedlem är klar med sin försäljning genomför hen enkelt en registrering via vår digtala portal. Denna kommer man åt med hjälp av en QR-kod som finns på baksidan av säljkatalogen.
Smidigt och enkelt både för er och kunden!

Beställning & leverans
När registreringarna är gjorda av samtliga gruppmedlemmar gör vi en sammanställning som skickas till er kontaktperson. Kontaktpersonen gör i sin tur en avstämning för att se till att gruppens sammanlagda beställning stämmer och godkänner sedan denna.
Vi packar därefter er beställning och ni mottar er leverans inom 4-5 vardagar. Varorna skickas till er kontaktperson och medskickat får ni underlag för samtliga gruppmedlemmar som ska hjälpa er att dela ut varorna och ta betalt för dessa.
I det medskickade underlaget får ni också en sammanställning av er totala försäljning, hur stort belopp ni får behålla och hur mycket som samlats in till våra förmånstagare samt en faktura för Hållbarhetshjältes del av försäljningen.
Ni ansvarar för att betala ut bidragsbeloppen till våra förmånstagare. Givetvis summerar vi de olika bidragsbeloppen så det ska vara tydligt och smidigt för er samt bifogar betalningsanvisningar till varje förmånstagare.
Kontaktperson
För att kunna genomföra en försäljning behöver ni en myndig person som har huvudansvar och sköter kontakten med oss. I slutet av säljperioden gör vi en sammanställning där ni kan se er totala försäljning, hur mycket var och en har sålt för, hur mycket ni har tjänat och hur mycket som samlats in i bidrag till våra hållbara förmånstagare. Sammanställningen skickas till kontaktpersonens angivna e-postadress.
Kontaktpersonen ansvarar också för betalning av bidragsdelen till de olika förmånstagarna och till hjälp får ni en summering samt swishnummer till samtliga mottagare som gör det enkelt och smidigt. Kontaktpersonen blir också mottagare av slutfakturan som avser Hållbarhetshjältes del av försäljningen och ansvarar för att denna betalas.